MediaMarkt / Yurtiçi Kargo lost my Dyson hair dryer upon delivery

I bought a Dyson Supersonic hair dryer at mediamarkt.com.tr (order number: 34114116, order date: 2023-02-20).
My purchase was lost on delivery.
This is already my second purchase in MediaMarkt, which was stolen/lost from me upon delivery.
Last time my Samsung Galaxy Tab S7 Fe was stolen.
I bought that tablet not through mediamarkt.com.tr, but through the Trendyol marketplace.
Then I applied for a chargeback to my bank (Payoneer), and thanks to my bank, Trendyol refunded the value of the stolen tablet to me.
I am sure that this time my bank (Payoneer) will help me again.

Step 1 (2023-02-28). The shipping tracking page

The order was delivered by Yurtiçi Kargo.
The shipping code: 118097697643.
The shipping tracking page: yurticikargo.com/tr/online-servisler/gonderi-sorgula?code=118097697643
The page states that the order was delivered at Tuesday, February 21, 2023 17:20.
It was received by "DA ****************** " (I do not know who is it).

In English

tracking-EN

In Turkish

tracking-TR

Step 2 (2023-02-28). A claim to the shipment company (Yurtiçi Kargo) via their website

yurticikargo.com/tr/oneri-ve-sikayet

In Turkish

Gönderiyi teslim almadım 118097697643: yurticikargo.com/tr/online-servisler/gonderi-sorgula?code=118097697643
Gönderi sayfasında gönderinin 21 Şubat 2023 saat 17:20'de "DA ******************" adlı biri tarafından teslim alındığı belirtiliyor.
Bu kişinin kim olduğunu bilmiyorum.
Benim adıma gönderi alması için kimseye yetki vermedim.
Ayrıca, o sırada evde değildim.
Yalnız yaşıyorum ve evimde başka hiç kimse gönderiyi teslim alamazdı, ne de başkasına böyle bir yetki verdim.
Gönderi MediaMarkt'tan gelmişti.
MediaMarkt satın alma sözleşmesinin 5.6 maddesi şöyle demektedir:
"5.6 - ALICI kendisine teslim edilen ürünleri kontrol ederek teslim almak ve teslimat eksik gerçekleştirildi ise ürünlerin eksik teslim alındığına dair sipariş faturasını imzalamak ile yükümlüdür."
Sevkiyatı teslim almadım ve sevkiyat faturasını imzalamadım.
Bu yüzden sorularım

  1. Gönderi faturasını kim imzaladı?
  2. Kargom nerede?
    Lütfen verdiğim e-posta adresine cevap verin. Türkçe bilmediğim için beni telefonla aramayın.

In English

I did not receive the shipment 118097697643: yurticikargo.com/tr/online-servisler/gonderi-sorgula?code=118097697643
The shipment page states that the shipment was received by someone named "DA ******************" on February 21, 2023 at 17:20.
I do not know who that is.
I did not authorize anyone to receive shipments for me.
Also, I was not at home at that time.
I live alone and no one else in my home could have received the shipment, nor did I authorize anyone else to do so.
The shipment was from MediaMarkt.
Clause 5.6 of the MediaMarkt purchase agreement states:
"5.6 - ALICI kendisine teslim edilen ürünleri kontrol ederek teslim almak ve teslimat eksiksiz gerçekleştirildi ise ürünlerin eksiksiz teslim alındığına dair sipariş faturasını imzalamak ile yükümlüdür."
I did not receive the shipment and did not sign the shipment invoice.
So, my questions:

  1. Who has signed the shipment invoice?
  2. Where is my shipment?
    Please reply to the email address I provided. Do not call me by phone, because I do not speak Turkish.

shipment-company-claim-1

shipment-company-claim-2

Step 3 (2023-02-28). A claim to the shipment company (Yurtiçi Kargo) via their Instagram

instagram.com/yurticikargo

In Turkish:

Gönderiyi teslim almadım 118097697643: yurticikargo.com/tr/online-servisler/gonderi-sorgula?code=118097697643
Gönderi sayfasında gönderinin 21 Şubat 2023 saat 17:20'de "DA ******************" adlı biri tarafından teslim alındığı belirtiliyor.
Bu kişinin kim olduğunu bilmiyorum.
Benim adıma gönderi alması için kimseye yetki vermedim.
Ayrıca, o sırada evde değildim.
Yalnız yaşıyorum ve evimde başka hiç kimse gönderiyi teslim alamazdı, ne de başkasına böyle bir yetki verdim.
Gönderi MediaMarkt'tan gelmişti.
MediaMarkt satın alma sözleşmesinin 5.6 maddesi şöyle demektedir:
"5.6 - ALICI kendisine teslim edilen ürünleri kontrol ederek teslim almak ve teslimat eksik gerçekleştirildi ise ürünlerin eksik teslim alındığına dair sipariş faturasını imzalamak ile yükümlüdür."
Sevkiyatı teslim almadım ve sevkiyat faturasını imzalamadım.
Bu yüzden sorularım

  1. Gönderi faturasını kim imzaladı?
  2. Kargom nerede?
    Lütfen yazılı olarak cevap verin, beni telefonla aramayın çünkü Türkçe bilmiyorum.

In English:

I did not receive the shipment 118097697643: yurticikargo.com/tr/online-servisler/gonderi-sorgula?code=118097697643
The shipment page states that the shipment was received by someone named "DA ******************" on February 21, 2023 at 17:20.
I do not know who that is.
I did not authorize anyone to receive shipments for me.
Also, I was not at home at that time.
I live alone and no one else in my home could have received the shipment, nor did I authorize anyone else to do so.
The shipment was from MediaMarkt.
Clause 5.6 of the MediaMarkt purchase agreement states:
"5.6 - ALICI kendisine teslim edilen ürünleri kontrol ederek teslim almak ve teslimat eksiksiz gerçekleştirildi ise ürünlerin eksiksiz teslim alındığına dair sipariş faturasını imzalamak ile yükümlüdür."
I did not receive the shipment and did not sign the shipment invoice.
So, my questions:

  1. Who has signed the shipment invoice?
  2. Where is my shipment?
    Please answer in the written form, do not call me by phone because I do not speak Turkish.

01

Step 4 (2023-02-28). A claim to the seller (MediaMarkt) via its website (ticket 230228-001319)

In English

I did not receive the order 34114116.
The shipment page (yurticikargo.com/tr/online-servisler/gonderi-sorgula?code=118097697643) states that the shipment was received by someone named "DA ******************" on February 21, 2023 at 17:20.
I do not know who that is.
I did not authorize anyone to receive shipments for me.
Also, I was not at home at that time.
I live alone and no one else in my home could have received the shipment, nor did I authorize anyone else to do so..
Clause 5.6 of the MediaMarkt purchase agreement states:
"5.6 - ALICI kendisine teslim edilen ürünleri kontrol ederek teslim almak ve teslimat eksiksiz gerçekleştirildi ise ürünlerin eksiksiz teslim alındığına dair sipariş faturasını imzalamak ile yükümlüdür."
I did not receive the shipment and did not sign the shipment invoice.
So, my questions:

  1. Who has signed the shipment invoice?
  2. Where is my shipment?
    Please answer in the written form, do not call me by phone because I do not speak Turkish.
    Please also note that the order page in my personal account on the MediaMarkt website shows my delivery address cut off: «Hürriyet Blv No:155/5 (Newport Sitesi 5. Blok), 7. İstanbul».
    So maybe the order was delivered to a wrong address.
    The order confirmation email from MediaMarkt shows my delivery address correctly: «Hürriyet Blv No:155/5 (Newport Sitesi 5. Blok), 7. Kat, 50. Daire . 34524 / İstanbul».
    Please see the attached pictures.

mediamarkt-order-page-TR-address-highlighted|937x1002

mediamarkt-order-email-TR-address-highlighted

In Turkish

34114116 numaralı siparişi teslim almadım.
Gönderi sayfasında (yurticikargo.com/tr/online-servisler/gonderi-sorgula?code=118097697643) gönderinin 21 Şubat 2023 saat 17:20'de "DA ******************" adlı biri tarafından teslim alındığı belirtiliyor.
Bu kişinin kim olduğunu bilmiyorum.
Benim adıma gönderi alması için kimseye yetki vermedim.
Ayrıca, o sırada evde değildim.
Yalnız yaşıyorum ve evimde başka hiç kimse gönderiyi teslim alamazdı, ne de başkasına böyle bir yetki verdim.
MediaMarkt satın alma sözleşmesinin 5.6 maddesi şu şekildedir:
"5.6 - ALICI kendisine teslim edilen ürünleri kontrol ederek teslim almak ve teslimat eksik gerçekleştirildi ise ürünlerin eksik teslim alındığına dair sipariş faturasını imzalamak ile yükümlüdür."
Sevkiyatı teslim almadım ve sevkiyat faturasını imzalamadım.
Bu yüzden sorularım

  1. Gönderi faturasını kim imzaladı?
  2. Kargom nerede?
    Lütfen yazılı olarak cevap verin, beni telefonla aramayın çünkü Türkçe bilmiyorum.
    Ayrıca MediaMarkt web sitesindeki kişisel hesabımdaki sipariş sayfasının teslimat adresimi kesilmiş olarak gösterdiğini lütfen unutmayın: "Hürriyet Blv No:155/5 (Newport Sitesi 5. Blok), 7. İstanbul".
    Yani belki de sipariş yanlış bir adrese teslim edildi.
    MediaMarkt'tan gelen sipariş onay e-postası teslimat adresimi doğru gösteriyor: "Hürriyet Blv No:155/5 (Newport Sitesi 5. Blok), 7. Kat, 50. Daire. Daire . 34524 / İstanbul".
    Lütfen ekteki resimlere bakınız.

mediamarkt.com.tr/webapp/wcs/stores/servlet/MultiChannelMAContact?storeId=20201&langId=-14

mediamarkt-claim

mediamarkt-claim-confirmation

03

04

Step 5 (2023-02-28)

I have also noticed that the stolen shipment 118097697643 was sent by Yurtiçi Kargo's Arda branch (goo.gl/maps/QGQaJzDWYq2HvgUc9) which is quite far from my delivery address.

Also, the shipment page's footer indicates that the shipment was sent to Bağcılar district, but my delivery address in Beylikdüzü district:
shipment-bagcilar

During the last year I have got 7 other shipments from Yurtiçi Kargo, and all of them were sent by the nearest branch: Açelya (goo.gl/maps/LtQHoStqF1HkxHNr7).
And the shipment page's footer always correctly showed my district: Beylikdüzü, e.g.: yurticikargo.com/tr/online-servisler/gonderi-sorgula?code=507293198717

shipment-correct

Step 6 (2023-02-28)

I have reported my findings about the wrong delivery district to MediaMarkt:

I have also noticed that the missing shipment (118097697643) was sent by Yurtiçi Kargo's Arda branch (goo.gl/maps/QGQaJzDWYq2HvgUc9) which is quite far from my delivery address.
yurticikargo.com/tr/online-servisler/gonderi-sorgula?code=118097697643
Also, the shipment page's footer indicates that the shipment was sent to Bağcılar district, but my delivery address in Beylikdüzü district.
Please see the attachments.
During the last year I have got 7 other shipments from Yurtiçi Kargo, and all of them were sent by the nearest branch: Açelya (goo.gl/maps/LtQHoStqF1HkxHNr7).
And the shipment page's footer always correctly showed my district: Beylikdüzü.
E.g, please see my another shipment at 2023-02-04: yurticikargo.com/tr/online-servisler/gonderi-sorgula?code=507293198717
So I am 100% that your shipment was sent to a wrong adress, to another district: Bağcılar.

Ayrıca eksik gönderinin (118097697643) teslimat adresime oldukça uzak olan Yurtiçi Kargo'nun Arda şubesi (goo.gl/maps/QGQaJzDWYq2HvgUc9) tarafından gönderildiğini fark ettim.
yurticikargo.com/tr/online-servisler/gonderi-sorgula?code=118097697643
Ayrıca gönderi sayfasının alt bilgisinde gönderinin Bağcılar ilçesine gönderildiği yazıyor ancak teslimat adresim Beylikdüzü ilçesinde.
Lütfen eklere bakınız.
Son bir yıl içinde Yurtiçi Kargo'dan 7 gönderi daha aldım ve hepsi en yakın şube tarafından gönderildi: Açelya (goo.gl/maps/LtQHoStqF1HkxHNr7).
Ve gönderi sayfasının alt bilgisi her zaman doğru olarak ilçemi gösteriyordu: Beylikdüzü.
Örneğin, lütfen 2023-02-04 tarihli başka bir gönderime bakın: yurticikargo.com/tr/online-servisler/gonderi-sorgula?code=507293198717
Bu yüzden %100 eminim ki gönderiniz yanlış bir adrese, başka bir ilçeye gönderilmiştir: Bağcılar.

02

Step 7 (2023-02-28)

I have reported my findings about the wrong delivery district to Yurtiçi Kargo via their Instagram:
03

Step 8 (2023-02-28)

I have reported my findings about the wrong delivery district to Yurtiçi Kargo via their website:

FireShot Capture 079 - Suggestion and Complaint - Domestic Cargo - www.yurticikargo.com

I did not receive the shipment 118097697643: yurticikargo.com/tr/online-servisler/gonderi-sorgula?code=118097697643
The shipment page states that the shipment was received by someone named "DA ******************" on February 21, 2023 at 17:20.
I do not know who that is.
I did not authorize anyone to receive shipments for me.
Also, I was not at home at that time.
I live alone and no one else in my home could have received the shipment, nor did I authorize anyone else to do so.
The shipment was from MediaMarkt.
Clause 5.6 of the MediaMarkt purchase agreement states:
"5.6 - ALICI kendisine teslim edilen ürünleri kontrol ederek teslim almak ve teslimat eksiksiz gerçekleştirildi ise ürünlerin eksiksiz teslim alındığına dair sipariş faturasını imzalamak ile yükümlüdür."
I did not receive the shipment and did not sign the shipment invoice.
So, my questions:

Who has signed the shipment invoice?
Where is my shipment?
Please answer in the written form, do not call me by phone because I do not speak Turkish.

I have also noticed that the missing shipment (118097697643) was sent by Yurtiçi Kargo's Arda branch (http://goo.gl/maps/QGQaJzDWYq2HvgUc9) which is quite far from my delivery address.
yurticikargo.com/tr/online-servisler/gonderi-sorgula?code=118097697643
Also, the shipment page's footer indicates that the shipment was sent to Bağcılar district, but my delivery address in Beylikdüzü district.
During the last year I have got 7 other shipments from Yurtiçi Kargo, and all of them were sent by the nearest branch: Açelya (goo.gl/maps/LtQHoStqF1HkxHNr7).
And the shipment page's footer always correctly showed my district: Beylikdüzü.
E.g, please see my another shipment at 2023-02-04: yurticikargo.com/tr/online-servisler/gonderi-sorgula?code=507293198717
So I am 100% that your shipment was sent to a wrong adress, to another district: Bağcılar.

Gönderiyi teslim almadım 118097697643: yurticikargo.com/tr/online-servisler/gonderi-sorgula?code=118097697643
Gönderi sayfasında gönderinin 21 Şubat 2023 saat 17:20'de "DA ******************" adlı biri tarafından teslim alındığı belirtiliyor.
Bu kişinin kim olduğunu bilmiyorum.
Benim adıma gönderi alması için kimseye yetki vermedim.
Ayrıca, o sırada evde değildim.
Yalnız yaşıyorum ve evimde başka hiç kimse gönderiyi teslim alamazdı, ne de başkasına böyle bir yetki verdim.
Gönderi MediaMarkt'tan gelmişti.
MediaMarkt satın alma sözleşmesinin 5.6 maddesi şöyle demektedir:
"5.6 - ALICI kendisine teslim edilen ürünleri kontrol ederek teslim almak ve teslimat eksik gerçekleştirildi ise ürünlerin eksik teslim alındığına dair sipariş faturasını imzalamak ile yükümlüdür."
Sevkiyatı teslim almadım ve sevkiyat faturasını imzalamadım.
Peki, sorularım:

Gönderi faturasını kim imzaladı?
Kargom nerede?
Lütfen yazılı olarak cevap verin, beni telefonla aramayın çünkü Türkçe bilmiyorum.

Ayrıca eksik gönderinin (118097697643) teslimat adresime oldukça uzak olan Yurtiçi Kargo'nun Arda şubesi (goo.gl/maps/QGQaJzDWYq2HvgUc9) tarafından gönderildiğini fark ettim.
yurticikargo.com/tr/online-servisler/gonderi-sorgula?code=118097697643
Ayrıca gönderi sayfasının alt bilgisinde gönderinin Bağcılar ilçesine gönderildiği yazıyor ancak teslimat adresim Beylikdüzü ilçesi.
Son bir yıl içinde Yurtiçi Kargo'dan 7 gönderi daha aldım ve hepsi en yakın şube tarafından gönderildi: Açelya (goo.gl/maps/LtQHoStqF1HkxHNr7).
Ve gönderi sayfasının altbilgisi her zaman doğru olarak ilçemi gösterdi: Beylikdüzü.
Örneğin, lütfen 2023-02-04 tarihli başka bir gönderime bakın: yurticikargo.com/tr/online-servisler/gonderi-sorgula?code=507293198717
Bu yüzden %100 eminim ki gönderiniz yanlış bir adrese, başka bir ilçeye gönderilmiştir: Bağcılar.

Step 9 (2023-02-28) A response from the Yurtiçi Kargo's Instagram account:

can you share your current address information with us so that we can get detailed information about the problem you are experiencing with your cargo number 118097697643 and provide control?

118097697643 nolu kargonuz ile ilgili yaşadığınız soruna ilişkin detaylı bilgi alabilmemiz ve kontrol sağlayabilmemiz için güncel adres bilgilerinizi bizimle paylaşabilir misiniz?

05

Step 10 (2023-02-28). My response to the Yurtiçi Kargo's Instagram account:

The address I provided to MediaMarkt for the shipping 118097697643: "Yakuplu, Hürriyet Blv No:155/5 (Newport Sitesi 5. Blok), 7. Kat, 50. Daire".
This address is in the Beylikdüzü district.
My residential building (New Port) on the Google map: goo.gl/maps/RdF7ChaVNmkb666P6
You have previously successfully delivered other parcels to this address.
For example, on February 4 you successfully delivered a parcel with the number 507293198717: yurticikargo.com/tr/online-servisler/gonderi-sorgula?code=507293198717
You seem to have delivered my lost parcel 118097697643 to Bağcılar: yurticikargo.com/tr/online-servisler/gonderi-sorgula?code=118097697643
The recipient of the parcel is listed as "DA** **************" unknown to me.
My name is DMITRII FEDIUK.
On Yurtiçi Kargo parcel tracking pages my name is usually shown as "DM** FE** *************", for example yurticikargo.com/tr/online-servisler/gonderi-sorgula?code=507293198717

MediaMarkt'a kargo için verdiğim adres 118097697643: "Yakuplu, Hürriyet Blv No:155/5 (Newport Sitesi 5. Blok), 7. Kat, 50. Daire".
Bu adres Beylikdüzü semtindedir.
Google haritasındaki konut binam (New Port): goo.gl/maps/RdF7ChaVNmkb666P6
Daha önce bu adrese başka kolileri başarıyla teslim ettiniz.
Örneğin 4 Şubat'ta 507293198717 numaralı koliyi başarıyla teslim ettiniz: yurticikargo.com/tr/online-servisler/gonderi-sorgula?code=507293198717
118097697643 nolu kayıp kargomu Bağcılar'a teslim etmiş görünüyorsunuz: yurticikargo.com/tr/online-servisler/gonderi-sorgula?code=118097697643
Parselin alıcısı benim tarafımdan bilinmeyen "DA** *************" olarak listelenmiştir.
Benim adım DMITRII FEDIUK.
Yurtiçi Kargo kargo takip sayfalarında adım genellikle "DM** FE** *************" şeklinde çıkıyor, örneğin yurticikargo.com/tr/online-servisler/gonderi-sorgula?code=507293198717

IMG_1265

Step 11 (2023-02-28) A response from the Yurtiçi Kargo's Instagram account:

Our authorised units will contact you as soon as possible via the contact information you have provided.

Yetkili birimlerimiz ilettiğiniz iletişim bilgileriniz üzerinden sizinle en kısa sürede iletişim kuracaklar.

07

Step 12 (2023-02-28) My complaint has been published on Şikayetvar

sikayetvar.com/media-markt/media-markttan-aldigim-500lik-dyson-sac-kurutma-makinesi-calindi

Şikayetvar-1

Şikayetvar-1-EN

Step 13 (2023-03-01). MediaMarkt sent me a survey

01

02

Step 14 (2023-03-01). My response to the MediaMarkt's survey

Sorunum çözülmedi: df.tips/t/1166
Önümüzdeki iki iş günü içinde (4 Mart 2023'e kadar) ödemesini yaptığım ürünü teslim ederek veya tamamını iade ederek sorunu çözmezseniz, bankam aracılığıyla MasterCard'a ters ibraz başvurusunda bulunacağım.
Ters ibraz nedeni, MasterCard Ters İbraz Kılavuzu'nun (2022-04-26) 56. sayfasında belgelenen "Kart Sahibi Anlaşmazlığı Ters İbrazı" / "Sağlanmayan Mal veya Hizmetler" dir: mastercard.us/content/dam/public/mastercardcom/na/global-site/documents/chargeback-guide.pdf
MediaMarkt'a karşı benzer bir davayı 3 ay önce başarıyla kazanmıştım: df.tips/t/1119
Bunu tekrar yapabileceğime eminim.


My problem is not solved: df.tips/t/1166
If you do not solve the problem within the next two business days (until March 4 2023) by delivering the product I paid for or refunding it in full, I will apply for a chargeback to MasterCard via my bank.
The chargeback reason is "Cardholder Dispute Chargeback" / "Goods or Services Not Provided", documented on the page 56 of MasterCard Chargeback Guide (2022-04-26): mastercard.us/content/dam/public/mastercardcom/na/global-site/documents/chargeback-guide.pdf
I already successfully won a similar case against MediaMarkt 3 months ago: df.tips/t/1119
I am sure I can do it again.

Step 15 (2023-02-28) A MediaMarkt's response to the ticket 230228-007661

The ticket was created by MediaMarkt itself based on my Şikayetvar complaint:

34114116 Sipariş numaralı ürününüz mağazamız tarafından siparişteki adresinize gönderim için güvenli şekildeteslimatı sağlanmıştır. Kargonuzun teslimat süreci için kargo takip numaranız ile Yurtiçi kargo firmasına başvurugerçekleştirebilirsiniz.

Your order number 34114116 has been safely delivered by our store to your address in the order. You can apply to Yurtiçi Kargo company with your cargo tracking number for the delivery process of your cargo.

230228-007661-Şikayetvar-TR

230228-007661-Şikayetvar-EN

Step 16 (2023-03-01) My response to the MediaMarkt's ticket 230228-00766

Sorunum çözülmedi: df.tips/t/1166
Önümüzdeki iki iş günü içinde (4 Mart 2023'e kadar) ödemesini yaptığım ürünü teslim ederek veya tamamını iade ederek sorunu çözmezseniz, bankam aracılığıyla MasterCard'a ters ibraz başvurusunda bulunacağım.
Ters ibraz nedeni, MasterCard Ters İbraz Kılavuzu'nun (2022-10-25) 53. sayfasında belgelenen "Cardholder Dispute Chargeback" / "4853 (Cardholder Dispute)" dir: mastercard.us/content/dam/public/mastercardcom/na/global-site/documents/chargeback-guide.pdf
MediaMarkt'a karşı benzer bir davayı 3 ay önce başarıyla kazanmıştım: df.tips/t/1119
Bunu tekrar yapabileceğime eminim.


My problem is not solved: df.tips/t/1166
If you do not solve the problem within the next two business days (until March 4 2023) by delivering the product I paid for or refunding it in full, I will apply for a chargeback to MasterCard via my bank.
The chargeback reason is "Cardholder Dispute Chargeback" / "4853 (Cardholder Dispute)", documented on the page 53 of MasterCard Chargeback Guide (2022-10-25): mastercard.us/content/dam/public/mastercardcom/na/global-site/documents/chargeback-guide.pdf
I already successfully won a similar case against MediaMarkt 3 months ago: df.tips/t/1119
I am sure I can do it again.

01

mastercard

Step 17 (2023-02-28) A MediaMarkt's response to the ticket 230228-001319

I have created this ticket via the MediaMarkt's website: df.tips/t/topic/1166/5

Ürün hakkında kargo takibi sağlanarak gün içinde tarafınıza bilgilendirme sağlanacaktır.

You will be informed during the day by tracking the cargo about the product.

230228-001319--01-TR

230228-001319--01-EN

Step 18 (2023-03-01) My response to the MediaMarkt's ticket 230228-001319

Sorunum çözülmedi: df.tips/t/1166
Önümüzdeki iki iş günü içinde (4 Mart 2023'e kadar) ödemesini yaptığım ürünü teslim ederek veya tamamını iade ederek sorunu çözmezseniz, bankam aracılığıyla MasterCard'a ters ibraz başvurusunda bulunacağım.
Ters ibraz nedeni, MasterCard Ters İbraz Kılavuzu'nun (2022-10-25) 53. sayfasında belgelenen "Cardholder Dispute Chargeback" / "4853 (Cardholder Dispute)" dir: mastercard.us/content/dam/public/mastercardcom/na/global-site/documents/chargeback-guide.pdf
MediaMarkt'a karşı benzer bir davayı 3 ay önce başarıyla kazanmıştım: df.tips/t/1119
Bunu tekrar yapabileceğime eminim.


My problem is not solved: df.tips/t/1166
If you do not solve the problem within the next two business days (until March 4 2023) by delivering the product I paid for or refunding it in full, I will apply for a chargeback to MasterCard via my bank.
The chargeback reason is "Cardholder Dispute Chargeback" / "4853 (Cardholder Dispute)", documented on the page 53 of MasterCard Chargeback Guide (2022-10-25): mastercard.us/content/dam/public/mastercardcom/na/global-site/documents/chargeback-guide.pdf
I already successfully won a similar case against MediaMarkt 3 months ago: df.tips/t/1119
I am sure I can do it again.

230228-001319--02-TR

Step 19 (2023-03-01) My complaint to Yurtiçi Kargo on Şikayetvar

sikayetvar.com/yurtici-kargo/yurtici-kargo-500-lik-dyson-sac-kurutma-makinemi-kaybetti

Yurtiçi Kargo Arda şubesi 500 $'lik Dyson Saç Kurutma Makinemi kaybetti
Mediamarkt.com.tr adresinden Dyson Supersonic saç kurutma makinesi aldım (sipariş numarası: 34114116, sipariş tarihi: 2023-02-20).
Sipariş Yurtiçi Kargo tarafından teslim edildi.
Gönderi kodu: 118097697643.
Kargo takip sayfasında şunlar belirtiliyor:

  1. Kargo adresim Beylikdüzü olmasına rağmen kargo Bağcılar'a teslim edilmiş.
  2. Kargo "DA ****************** " (kim olduğunu bilmiyorum) tarafından teslim alınmış.
    Olayın tamamını web sitemde anlatıyorum: df.tips/t/1166

I bought a Dyson Supersonic hair dryer at mediamarkt.com.tr (order number: 34114116, order date: 2023-02-20).
The order was delivered by Yurtiçi Kargo.
The shipping code: 118097697643.
The shipping tracking page states that:

  1. The cargo was delivered to Bağcılar despite my shipping address in Beylikdüzü.
  2. The cargo was received by "DA ****************** " (I do not know who is it).
    I am describing the full case on my website: df.tips/t/1166

Şikayetvar - Yurtiçi Kargo - 2023-03-02 - TR - 01

Şikayetvar - Yurtiçi Kargo - 2023-03-02 - EN - 01