MediaMarkt / Yurtiçi Kargo lost my Dyson hair dryer upon delivery

Step 8 (2023-02-28)

I have reported my findings about the wrong delivery district to Yurtiçi Kargo via their website:

FireShot Capture 079 - Suggestion and Complaint - Domestic Cargo - www.yurticikargo.com

I did not receive the shipment 118097697643: yurticikargo.com/tr/online-servisler/gonderi-sorgula?code=118097697643
The shipment page states that the shipment was received by someone named "DA ******************" on February 21, 2023 at 17:20.
I do not know who that is.
I did not authorize anyone to receive shipments for me.
Also, I was not at home at that time.
I live alone and no one else in my home could have received the shipment, nor did I authorize anyone else to do so.
The shipment was from MediaMarkt.
Clause 5.6 of the MediaMarkt purchase agreement states:
"5.6 - ALICI kendisine teslim edilen ürünleri kontrol ederek teslim almak ve teslimat eksiksiz gerçekleştirildi ise ürünlerin eksiksiz teslim alındığına dair sipariş faturasını imzalamak ile yükümlüdür."
I did not receive the shipment and did not sign the shipment invoice.
So, my questions:

Who has signed the shipment invoice?
Where is my shipment?
Please answer in the written form, do not call me by phone because I do not speak Turkish.

I have also noticed that the missing shipment (118097697643) was sent by Yurtiçi Kargo's Arda branch (http://goo.gl/maps/QGQaJzDWYq2HvgUc9) which is quite far from my delivery address.
yurticikargo.com/tr/online-servisler/gonderi-sorgula?code=118097697643
Also, the shipment page's footer indicates that the shipment was sent to Bağcılar district, but my delivery address in Beylikdüzü district.
During the last year I have got 7 other shipments from Yurtiçi Kargo, and all of them were sent by the nearest branch: Açelya (goo.gl/maps/LtQHoStqF1HkxHNr7).
And the shipment page's footer always correctly showed my district: Beylikdüzü.
E.g, please see my another shipment at 2023-02-04: yurticikargo.com/tr/online-servisler/gonderi-sorgula?code=507293198717
So I am 100% that your shipment was sent to a wrong adress, to another district: Bağcılar.

Gönderiyi teslim almadım 118097697643: yurticikargo.com/tr/online-servisler/gonderi-sorgula?code=118097697643
Gönderi sayfasında gönderinin 21 Şubat 2023 saat 17:20'de "DA ******************" adlı biri tarafından teslim alındığı belirtiliyor.
Bu kişinin kim olduğunu bilmiyorum.
Benim adıma gönderi alması için kimseye yetki vermedim.
Ayrıca, o sırada evde değildim.
Yalnız yaşıyorum ve evimde başka hiç kimse gönderiyi teslim alamazdı, ne de başkasına böyle bir yetki verdim.
Gönderi MediaMarkt'tan gelmişti.
MediaMarkt satın alma sözleşmesinin 5.6 maddesi şöyle demektedir:
"5.6 - ALICI kendisine teslim edilen ürünleri kontrol ederek teslim almak ve teslimat eksik gerçekleştirildi ise ürünlerin eksik teslim alındığına dair sipariş faturasını imzalamak ile yükümlüdür."
Sevkiyatı teslim almadım ve sevkiyat faturasını imzalamadım.
Peki, sorularım:

Gönderi faturasını kim imzaladı?
Kargom nerede?
Lütfen yazılı olarak cevap verin, beni telefonla aramayın çünkü Türkçe bilmiyorum.

Ayrıca eksik gönderinin (118097697643) teslimat adresime oldukça uzak olan Yurtiçi Kargo'nun Arda şubesi (goo.gl/maps/QGQaJzDWYq2HvgUc9) tarafından gönderildiğini fark ettim.
yurticikargo.com/tr/online-servisler/gonderi-sorgula?code=118097697643
Ayrıca gönderi sayfasının alt bilgisinde gönderinin Bağcılar ilçesine gönderildiği yazıyor ancak teslimat adresim Beylikdüzü ilçesi.
Son bir yıl içinde Yurtiçi Kargo'dan 7 gönderi daha aldım ve hepsi en yakın şube tarafından gönderildi: Açelya (goo.gl/maps/LtQHoStqF1HkxHNr7).
Ve gönderi sayfasının altbilgisi her zaman doğru olarak ilçemi gösterdi: Beylikdüzü.
Örneğin, lütfen 2023-02-04 tarihli başka bir gönderime bakın: yurticikargo.com/tr/online-servisler/gonderi-sorgula?code=507293198717
Bu yüzden %100 eminim ki gönderiniz yanlış bir adrese, başka bir ilçeye gönderilmiştir: Bağcılar.

Step 9 (2023-02-28) A response from the Yurtiçi Kargo's Instagram account:

can you share your current address information with us so that we can get detailed information about the problem you are experiencing with your cargo number 118097697643 and provide control?

118097697643 nolu kargonuz ile ilgili yaşadığınız soruna ilişkin detaylı bilgi alabilmemiz ve kontrol sağlayabilmemiz için güncel adres bilgilerinizi bizimle paylaşabilir misiniz?

05

Step 10 (2023-02-28). My response to the Yurtiçi Kargo's Instagram account:

The address I provided to MediaMarkt for the shipping 118097697643: "Yakuplu, Hürriyet Blv No:155/5 (Newport Sitesi 5. Blok), 7. Kat, 50. Daire".
This address is in the Beylikdüzü district.
My residential building (New Port) on the Google map: goo.gl/maps/RdF7ChaVNmkb666P6
You have previously successfully delivered other parcels to this address.
For example, on February 4 you successfully delivered a parcel with the number 507293198717: yurticikargo.com/tr/online-servisler/gonderi-sorgula?code=507293198717
You seem to have delivered my lost parcel 118097697643 to Bağcılar: yurticikargo.com/tr/online-servisler/gonderi-sorgula?code=118097697643
The recipient of the parcel is listed as "DA** **************" unknown to me.
My name is DMITRII FEDIUK.
On Yurtiçi Kargo parcel tracking pages my name is usually shown as "DM** FE** *************", for example yurticikargo.com/tr/online-servisler/gonderi-sorgula?code=507293198717

MediaMarkt'a kargo için verdiğim adres 118097697643: "Yakuplu, Hürriyet Blv No:155/5 (Newport Sitesi 5. Blok), 7. Kat, 50. Daire".
Bu adres Beylikdüzü semtindedir.
Google haritasındaki konut binam (New Port): goo.gl/maps/RdF7ChaVNmkb666P6
Daha önce bu adrese başka kolileri başarıyla teslim ettiniz.
Örneğin 4 Şubat'ta 507293198717 numaralı koliyi başarıyla teslim ettiniz: yurticikargo.com/tr/online-servisler/gonderi-sorgula?code=507293198717
118097697643 nolu kayıp kargomu Bağcılar'a teslim etmiş görünüyorsunuz: yurticikargo.com/tr/online-servisler/gonderi-sorgula?code=118097697643
Parselin alıcısı benim tarafımdan bilinmeyen "DA** *************" olarak listelenmiştir.
Benim adım DMITRII FEDIUK.
Yurtiçi Kargo kargo takip sayfalarında adım genellikle "DM** FE** *************" şeklinde çıkıyor, örneğin yurticikargo.com/tr/online-servisler/gonderi-sorgula?code=507293198717

IMG_1265

Step 11 (2023-02-28) A response from the Yurtiçi Kargo's Instagram account:

Our authorised units will contact you as soon as possible via the contact information you have provided.

Yetkili birimlerimiz ilettiğiniz iletişim bilgileriniz üzerinden sizinle en kısa sürede iletişim kuracaklar.

07

Step 12 (2023-02-28) My complaint has been published on Şikayetvar

sikayetvar.com/media-markt/media-markttan-aldigim-500lik-dyson-sac-kurutma-makinesi-calindi

Şikayetvar-1

Şikayetvar-1-EN

Step 13 (2023-03-01). MediaMarkt sent me a survey

01

02

Step 14 (2023-03-01). My response to the MediaMarkt's survey

Sorunum çözülmedi: df.tips/t/1166
Önümüzdeki iki iş günü içinde (4 Mart 2023'e kadar) ödemesini yaptığım ürünü teslim ederek veya tamamını iade ederek sorunu çözmezseniz, bankam aracılığıyla MasterCard'a ters ibraz başvurusunda bulunacağım.
Ters ibraz nedeni, MasterCard Ters İbraz Kılavuzu'nun (2022-04-26) 56. sayfasında belgelenen "Kart Sahibi Anlaşmazlığı Ters İbrazı" / "Sağlanmayan Mal veya Hizmetler" dir: mastercard.us/content/dam/public/mastercardcom/na/global-site/documents/chargeback-guide.pdf
MediaMarkt'a karşı benzer bir davayı 3 ay önce başarıyla kazanmıştım: df.tips/t/1119
Bunu tekrar yapabileceğime eminim.


My problem is not solved: df.tips/t/1166
If you do not solve the problem within the next two business days (until March 4 2023) by delivering the product I paid for or refunding it in full, I will apply for a chargeback to MasterCard via my bank.
The chargeback reason is "Cardholder Dispute Chargeback" / "Goods or Services Not Provided", documented on the page 56 of MasterCard Chargeback Guide (2022-04-26): mastercard.us/content/dam/public/mastercardcom/na/global-site/documents/chargeback-guide.pdf
I already successfully won a similar case against MediaMarkt 3 months ago: df.tips/t/1119
I am sure I can do it again.

Step 15 (2023-02-28) A MediaMarkt's response to the ticket 230228-007661

The ticket was created by MediaMarkt itself based on my Şikayetvar complaint:

34114116 Sipariş numaralı ürününüz mağazamız tarafından siparişteki adresinize gönderim için güvenli şekildeteslimatı sağlanmıştır. Kargonuzun teslimat süreci için kargo takip numaranız ile Yurtiçi kargo firmasına başvurugerçekleştirebilirsiniz.

Your order number 34114116 has been safely delivered by our store to your address in the order. You can apply to Yurtiçi Kargo company with your cargo tracking number for the delivery process of your cargo.

230228-007661-Şikayetvar-TR

230228-007661-Şikayetvar-EN

Step 16 (2023-03-01) My response to the MediaMarkt's ticket 230228-00766

Sorunum çözülmedi: df.tips/t/1166
Önümüzdeki iki iş günü içinde (4 Mart 2023'e kadar) ödemesini yaptığım ürünü teslim ederek veya tamamını iade ederek sorunu çözmezseniz, bankam aracılığıyla MasterCard'a ters ibraz başvurusunda bulunacağım.
Ters ibraz nedeni, MasterCard Ters İbraz Kılavuzu'nun (2022-10-25) 53. sayfasında belgelenen "Cardholder Dispute Chargeback" / "4853 (Cardholder Dispute)" dir: mastercard.us/content/dam/public/mastercardcom/na/global-site/documents/chargeback-guide.pdf
MediaMarkt'a karşı benzer bir davayı 3 ay önce başarıyla kazanmıştım: df.tips/t/1119
Bunu tekrar yapabileceğime eminim.


My problem is not solved: df.tips/t/1166
If you do not solve the problem within the next two business days (until March 4 2023) by delivering the product I paid for or refunding it in full, I will apply for a chargeback to MasterCard via my bank.
The chargeback reason is "Cardholder Dispute Chargeback" / "4853 (Cardholder Dispute)", documented on the page 53 of MasterCard Chargeback Guide (2022-10-25): mastercard.us/content/dam/public/mastercardcom/na/global-site/documents/chargeback-guide.pdf
I already successfully won a similar case against MediaMarkt 3 months ago: df.tips/t/1119
I am sure I can do it again.

01

mastercard

Step 17 (2023-02-28) A MediaMarkt's response to the ticket 230228-001319

I have created this ticket via the MediaMarkt's website: df.tips/t/topic/1166/5

Ürün hakkında kargo takibi sağlanarak gün içinde tarafınıza bilgilendirme sağlanacaktır.

You will be informed during the day by tracking the cargo about the product.

230228-001319--01-TR

230228-001319--01-EN

Step 18 (2023-03-01) My response to the MediaMarkt's ticket 230228-001319

Sorunum çözülmedi: df.tips/t/1166
Önümüzdeki iki iş günü içinde (4 Mart 2023'e kadar) ödemesini yaptığım ürünü teslim ederek veya tamamını iade ederek sorunu çözmezseniz, bankam aracılığıyla MasterCard'a ters ibraz başvurusunda bulunacağım.
Ters ibraz nedeni, MasterCard Ters İbraz Kılavuzu'nun (2022-10-25) 53. sayfasında belgelenen "Cardholder Dispute Chargeback" / "4853 (Cardholder Dispute)" dir: mastercard.us/content/dam/public/mastercardcom/na/global-site/documents/chargeback-guide.pdf
MediaMarkt'a karşı benzer bir davayı 3 ay önce başarıyla kazanmıştım: df.tips/t/1119
Bunu tekrar yapabileceğime eminim.


My problem is not solved: df.tips/t/1166
If you do not solve the problem within the next two business days (until March 4 2023) by delivering the product I paid for or refunding it in full, I will apply for a chargeback to MasterCard via my bank.
The chargeback reason is "Cardholder Dispute Chargeback" / "4853 (Cardholder Dispute)", documented on the page 53 of MasterCard Chargeback Guide (2022-10-25): mastercard.us/content/dam/public/mastercardcom/na/global-site/documents/chargeback-guide.pdf
I already successfully won a similar case against MediaMarkt 3 months ago: df.tips/t/1119
I am sure I can do it again.

230228-001319--02-TR

Step 19 (2023-03-01) My complaint to Yurtiçi Kargo on Şikayetvar

sikayetvar.com/yurtici-kargo/yurtici-kargo-500-lik-dyson-sac-kurutma-makinemi-kaybetti

Yurtiçi Kargo Arda şubesi 500 $'lik Dyson Saç Kurutma Makinemi kaybetti
Mediamarkt.com.tr adresinden Dyson Supersonic saç kurutma makinesi aldım (sipariş numarası: 34114116, sipariş tarihi: 2023-02-20).
Sipariş Yurtiçi Kargo tarafından teslim edildi.
Gönderi kodu: 118097697643.
Kargo takip sayfasında şunlar belirtiliyor:

  1. Kargo adresim Beylikdüzü olmasına rağmen kargo Bağcılar'a teslim edilmiş.
  2. Kargo "DA ****************** " (kim olduğunu bilmiyorum) tarafından teslim alınmış.
    Olayın tamamını web sitemde anlatıyorum: df.tips/t/1166

I bought a Dyson Supersonic hair dryer at mediamarkt.com.tr (order number: 34114116, order date: 2023-02-20).
The order was delivered by Yurtiçi Kargo.
The shipping code: 118097697643.
The shipping tracking page states that:

  1. The cargo was delivered to Bağcılar despite my shipping address in Beylikdüzü.
  2. The cargo was received by "DA ****************** " (I do not know who is it).
    I am describing the full case on my website: df.tips/t/1166

Şikayetvar - Yurtiçi Kargo - 2023-03-02 - TR - 01

Şikayetvar - Yurtiçi Kargo - 2023-03-02 - EN - 01

Step 20 (2023-03-02) Yurtiçi Kargo's response to my complaint on Şikayetvar

sikayetvar.com/yurtici-kargo/yurtici-kargo-500-lik-dyson-sac-kurutma-makinemi-kaybetti

Talebiniz ilgili birimlerimiz ile paylaşılmış olup, en kısa sürede tarafınıza geri dönüş sağlanacaktır.

Your request has been shared with our relevant units, and we will get back to you as soon as possible.

Şikayetvar - Yurtiçi Kargo - 2023-03-02 - TR - 02

Şikayetvar - Yurtiçi Kargo - 2023-03-02 - EN - 02

Step 21 (2023-03-02) My response to Yurtiçi Kargo on Şikayetvar

sikayetvar.com/yurtici-kargo/yurtici-kargo-500-lik-dyson-sac-kurutma-makinemi-kaybetti

Sorun çözülmedi.
Ürünü sipariş ederken kargo adresimi Beylikdüzü olarak belirtmiştim.
Evim "New Port" konut kompleksi.
Kargo Bağcılar'da bilmediğim bir adrese teslim edilmiş ve tanımadığım birine verilmiş.

The problem is not solved.
When ordering the product, I have specified my shipping address in Beylikdüzü.
My home is the "New Port" residential complex.
The parcel was delivered to unknown address in Bağcılar and given to someone I do not know.

google-map

mediamarkt-order-email-TR-address-highlighted

shipment-bagcilar

Şikayetvar - Yurtiçi Kargo - 2023-03-02 - TR - 03

Şikayetvar - Yurtiçi Kargo - 2023-03-02 - EN - 03

Step 22 (2023-03-02) I have reported the problem to Yurtiçi Kargo via Facebook

facebook.com/yurticikargo

Kargo numarası: 118097697643: yurticikargo.com/tr/online-servisler/gonderi-sorgula?code=118097697643
MediaMarkt üzerinden bir ürün sipariş ettim ve kargo adresimi Beylikdüzü olarak belirttim.
Evim "New Port" konut kompleksi: goo.gl/maps/XLmWBxSQj6THLrx6A
Kargo Bağcılar'da bilmediğim bir adrese teslim edilmiş ve tanımadığım birine verilmiş.
Türkçe bilmediğim için tüm bilgileri yazılı olarak almayı tercih ediyorum.
E-posta adresim: dfediuk@gmail.com
WhatsApp numaram: +90-534-016-9563

Shipping number: 118097697643: yurticikargo.com/tr/online-servisler/gonderi-sorgula?code=118097697643
I have ordered a product on MediaMarkt and specified my shipping address in Beylikdüzü.
My home is the "New Port" residential complex: goo.gl/maps/XLmWBxSQj6THLrx6A
The parcel was delivered to unknown address in Bağcılar and given to someone I do not know.
I prefer to get all information in the written form because I do not speak Turkish.
You can write the information here.
My email: dfediuk@gmail.com
My WhatsApp number: +90-534-016-9563

02

Step 23 (2023-03-02) I have reported the problem to Yurtiçi Kargo via Twitter

https://twitter.com/mage2_pro/status/1631346145577381888

Kargo numarası: 118097697643.
MediaMarkt üzerinden bir ürün sipariş ettim ve kargo adresimi Beylikdüzü olarak belirttim.
Evim "New Port" konut kompleksi.
Kargo Bağcılar'da bilmediğim bir adrese teslim edilmiş ve tanımadığım birine verilmiş.

Shipping number: 118097697643.
I have ordered a product on MediaMarkt and specified my shipping address in Beylikdüzü.
My home is the "New Port" residential complex.
The parcel was delivered to unknown address in Bağcılar and given to someone I do not know.

Step 24 (2023-03-02) I have reported the problem to MediaMarkt via Instagram

instagram.com/mediamarkt_tr

Sipariş numarası: 34114116.
Gönderim adresimi Beylikdüzü olarak belirttim (ekteki resme bakınız).
Evim "New Port" konut kompleksidir: goo.gl/maps/XLmWBxSQj6THLrx6A
Koli Yurtiçi Kargo tarafından Bağcılar'da bilinmeyen bir adrese teslim edilmiş ve tanımadığım birine verilmiş.
Gönderi numarası: 118097697643 yurticikargo.com/tr/online-servisler/gonderi-sorgula?code=118097697643
Türkçe bilmediğim için tüm bilgileri yazılı olarak almayı tercih ediyorum.
Bilgileri buraya yazabilirsiniz.
E-posta adresim: dfediuk@gmail.com
WhatsApp numaram: +90-534-016-9563

Order number: 34114116.
I have specified my shipping address in Beylikdüzü (see the attached picture).
My home is the "New Port" residential complex: goo.gl/maps/XLmWBxSQj6THLrx6A
The parcel was delivered by Yurtiçi Kargo to unknown address in Bağcılar and given to someone I do not know.
Shipping number: 118097697643 yurticikargo.com/tr/online-servisler/gonderi-sorgula?code=118097697643
I prefer to get all information in the written form because I do not speak Turkish.
You can write the information here.
My email: dfediuk@gmail.com
My WhatsApp number: +90-534-016-9563

google-map

mediamarkt-order-email-TR-address-highlighted

shipment-bagcilar

01

Step 25 (2023-03-02)

https://twitter.com/YurticiDestek/status/1631354935706017798

your information has been forwarded to our authorized units. We will ensure that you are reached during working hours tomorrow.

Step 26 (2023-03-03)

Finally, I got it!
As I expected, it was initially sent to a wrong address.
Then, it was re-sent to my correct address on 2023-03-01.

See also: