My letter to Ikea Turkey (2024-09-04)

IMG_1891

Nisan 2022'den beri Ikea online mağazasından 108 sipariş verdim.
Son 16 aydır, 5 Mayıs 2023'ten beri sadece bir teslimat adresi kullanıyorum: Mila Kırtasiye.
Bu 16 ay boyunca Ikea online mağazasından toplam 53 sipariş verdim: hepsi tek bir teslimat adresine, Mila Kırtasiye'ye.
Genellikle tüm siparişlerim Kolay Gelsin tarafından teslim ediliyor.
Örneğin dün 123008240343786 adresinden bir sipariş aldım: esube.kolaygelsin.com/shipment/9t8HxYn12rv545xtx9lIiE6DVv5MRziuY9rdPO5DDG0jDR0869CHOEYz6Q3x332qY4kZkgbJk5CzqNSA2g
Lütfen teslimat adresine dikkat edin: burası her zaman olduğu gibi Mila Kirtasiye.
Ancak büyük mobilya siparişlerini başka bir kargo şirketi olan Arvato ile gönderiyorsunuz.
Onların çalışmaları hakkında şikayette bulunmak istiyorum.
Bana 2 haftadır 122008241929676 ve 122108241001966 siparişlerini teslim edemediler.
Üstelik bu siparişlerin teslimat takip sayfalarına düpedüz yalan yazıyorlar.
Kendiniz için bir göz atın:
geowix.com/kargom-nerede?p=aead3244-8825-4139-8465-2ca0ae307fdc&tracking_code=cd38b540-55eb-4ed7-874d-8452f722b896
geowix.com/kargom-nerede?p=aead3244-8825-4139-8465-2ca0ae307fdc&tracking_code=3fe68c0b-e508-404e-88de-65170ff1a5e8
Yazıyorlar: “Alıcı Adreste Bulunamadı”.
Teslimat adresinin her zamanki gibi aynı olduğunu lütfen unutmayın: Mila Kırtasiye.
Kolay Gelsin bana her zaman Ikea siparişlerini başarıyla teslim ediyorsa ama Arvato teslim etmiyorsa, o zaman Arvato'dur, ben değil?
Arvato ayrıca bu siparişlerin teslimatını takip etmek için belirtilen sayfalardaki "Gönderi Hareketleri" tablolarına yalanlar yazıyor.
Örneğin, 31 Ağustos'ta saat 10'da teslimat yapmaya çalıştıklarını yazıyorlar.
Gerçekte, Arvato kuryesi adresime saat 8'de ulaştı
Bunu kanıtlamak için, bu mektuba kurye ile yaptığım yazışmanın ekran görüntüsünü ekledim.
Aynı zamanda, aynı siparişlerle ilgili 24 Ağustos tarihli mektubumu da bulabilirsiniz.
Orada Mila Kirtasiye'nin 9:00-18:00 saatleri arasında çalıştığını açıkça yazdım.
Oraya saat 8'de varmak anlamsız.
Aynı şeyi Arvato kuryesine de yazdım.
Benzer şekilde, Arvato kuryesi mesai saatleri dışında ikinci bir teslimat denemesi yaptı: 29 Ağustos'ta.
Başka bir teslimat girişiminde bulunmadılar.
Lütfen 24 Ağustos'ta size yazdığım mektubu Arvato'ya bir kez daha açıklayın: teslimat adresim bir kırtasiye ve 9:00-18:00 saatleri arasında açık. Başka bir saatte oraya gelmenin bir anlamı yok.
Beni telefonla aramalarına da gerek yok. Mağazada 9:00-18:00 saatleri arasında her zaman çalışanlar var.
Alternatif bir çözüm olarak, siparişlerimi Arvato yerine her zaman Kolay Gelsin teslim etse harika olurdu.
Zaten Ikea online mağazasından verdiğim siparişlerin %95'ini teslim ediyorlar.
Ancak büyük mobilyalar sipariş ettiğimde, teslimatı Arvato'ya devrediyorsunuz - ve işte o zaman sorunlar ortaya çıkıyor.


I have already made 108 orders in the Ikea online store since April 2022.
For the last 16 months, since May 5, 2023, I have been using only one delivery address: Mila Kirtasiye.
In total, over these 16 months, I have already made 53 orders in the Ikea online store: all to a single delivery address, Mila Kirtasiye.
Usually, all my orders are delivered by Kolay Gelsin.
For example, yesterday I received an order 123008240343786: esube.kolaygelsin.com/shipment/9t8HxYn12rv545xtx9lIiE6DVv5MRziuY9rdPO5DDG0jDR0869CHOEYz6Q3x332qY4kZkgbJk5CzqNSA2g
Please note the delivery address: this is Mila Kirtasiye, as always.
However, you send large furniture orders via another shipping company, Arvato.
I want to complain about their work.
They have not been able to deliver orders 122008241929676 and 122108241001966 to me for 2 weeks now.
Moreover, they write outright lies on the delivery tracking pages of these orders.
Take a look for yourself:
geowix.com/kargom-nerede?p=aead3244-8825-4139-8465-2ca0ae307fdc&tracking_code=cd38b540-55eb-4ed7-874d-8452f722b896
geowix.com/kargom-nerede?p=aead3244-8825-4139-8465-2ca0ae307fdc&tracking_code=3fe68c0b-e508-404e-88de-65170ff1a5e8
They write: "Alıcı Adreste Bulunamadı".
Please note that the delivery address is the same as always: Mila Kirtasiye.
If Kolay Gelsin always successfully delivers Ikea orders to me, but Arvato does not, then it's Arvato, not me?
Arvato also writes lies in the tables "Gönderi Hareketleri" on the specified pages for tracking the delivery of these orders.
For example, they write that they attempted delivery at 10 o'clock on August 31.
That's a lie.
In reality, the Arvato courier arrived at my address at 8 o'clock
To prove it, I attached to this letter a screenshot of my correspondence with the courier.
At the same time, find my letter dated August 24 regarding the same orders.
There I clearly wrote that Mila Kirtasiye works from 9:00 to 18:00.
It's pointless to arrive there at 8 o'clock
I wrote the same to the Arvato courier.
Similarly, the Arvato courier made a second delivery attempt after business hours: on August 29.
They did not make any more attempts at delivery.
Please explain to Arvato once again what I wrote in a letter to you on August 24: my delivery address is a stationery store, and it is open from 9:00 to 18:00. It makes no sense to come there at any other time.
They don't need to call me on the phone, either. There are always employees in the store from 9:00 to 18:00.
As an alternative solution, it would be great if Kolay Gelsin always delivered my orders instead of Arvato.
They already deliver 95% of my orders from the Ikea online store.
But when I order large furniture, you delegate the delivery to Arvato — and that's when problems arise.